Projekt: EU Peníze školám

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OPVK)

PROJEKTOVÝ ZÁMĚR

Projekt EU peníze školám umožní naší škole, aby efektivněji a rychleji naplňovala cíle, které si stanovila ve školním vzdělávacím programu „Radost z vědění, radost ze života a dále aby se rozvíjely ty oblasti vzdělávání, které se dlouhodobě ukazují jako problematické.

Ze závěrů Vlastního hodnocení školy vyplynuly některé problémy v rozvoji čtenářské a matematické gramotnosti a zhoršují se výsledky žáků v oblasti přírodovědného základu.

Stále větším, zejména ekonomickým, problémem je průběžná inovace vyučovacích pomůcek a didaktické techniky.

Cílem projektu je zejména:

  • rozvoj čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství, tj. zlepšení úrovně čtení a porozumění textu, vyhledávání a třídění informací, rozlišení podstatného a nepodstatného, interpretace a prezentace textu tak, aby byly rozvíjeny individuální schopnosti žáků
  • rozvoj matematické gramotnosti tj. naučit žáky dělat dobře podložené úsudky a připravit je využívat matematiku k řešení problémů v každodenních situacích tak, aby byly rozvíjeny individuální schopnosti žáků
  • zvýšení zájmu žáků o přírodovědné obory, rozvoj přírodovědné gramotnosti žáků, rozvoj přírodovědných dovedností, vyhledávání a vyhodnocování informací, práce s moderními technologiemi a rozvoj individuálních schopností žáků v této oblasti
  • vytvoření vzdělávacích materiálů (DUMJ), které budou pomáhat rozvíjet schopnosti žáků a naplňovat cíle stanovené ve školním vzdělávacím programu a pomohou při plnění opatření, která vyplynula z vlastního hodnocení školy
  • podpora DVPP zejména v oblasti forem a metod výuky, aby se zvýšila efektivita vyučovacích hodin
  • zajištění kvalitní materiální a technické podmínky pro výuku

Dosažená změna:

  • zkvalitnění informační a čtenářské gramotnosti žáků a vyšší úspěšnost při dosahování očekávaných výstupů žáků v této oblasti
  • zlepšení matematických dovedností žáků a vyšší úspěšnost při dosahování očekávaných výstupů žáků v této oblasti
  • větší zájem o přírodovědné obory a vyšší úspěšnost při dosahování očekávaných výstupů žáků v této oblasti
  • rozvoj individuálních schopností a dovedností žáků
  • efektivní využívání vyučovacího času
  • efektivní využívání didaktické techniky a pomůcek
  • zmírnění výukových problémů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, žáků sociálně znevýhodněných a žáků prospěchově zaostávajících
Komentáře nejsou povoleny.