Veselé pletení velikonočních pomlázek
Metla, šlehačka, karabáč, tatar, hodovačka, šibák či kocar. Pod těmito a mnoha dalšími názvy můžeme znát pomlázku. Málokdo by ji však dokázal sám uplést. O tom, že to rozhodně není jednoduchý úkol, se přesvědčila většina žáků 2. stupně.
V předvelikonočním čase se nejprve žáci seznámili s postupem, poté se rozdělili do dvojic, aby si mohli vzájemně pomáhat. Přesunuli jsme se na školní zahradu nebo do dílen, kde si děti proutky rozdělily, a pak se už všichni pustili do hromadného pletení. Některé děti zvládly uplést svou pomlázku obdivuhodně rychle, a tak se vrhly na pomoc ostatním spolužákům, kteří s tímto úkolem trochu bojovali. Při této aktivitě byla doslova potřeba každá volná ruka. Přes veškeré obtíže si nakonec každý odnesl svoji vlastní upletenou pomlázku. Jednalo se skutečně o „kooperativní učení“.